לא חייבים להסתפק רק בSMS

לא חייבים להסתפק רק בSMS

היום יותר מתמיד, יש לבעלי עסקים אינספור אפשרויות להישאר בקשר עם הלקוחות שלהם. אם פעם הדיון היה בין SMS  לבין דיוור אלקטרוני או בין SMS  למסנג'רים שונים אז היום כבר ברור שזה לא או או אלא וגם. זו הסיבה שחברות מתקדמות למשלוח SMS פיתוחו מלבד מערכת שליחת SMS  גם פתרונות נוספים וכך ניתן למצוא היום מערכות לתקשורת רב ערוצית במחירים יחסית נוחים לכל כיס.

מערכת רב ערוצית לקשר דיגיטלי עם לקוחות כוללת מספר רב של ערוצים וכלים המאפשרים לעסקים לתקשר ביעילות עם קהל היעד שלהם, ביניהם: הודעות קוליות IVR המשמות בעיקר בעת בחירות אבל לא רק, בניית צ'אט-בוטים שאפשר היום לעשות איתם קמפיינים מעניינים מאוד בפייסבוק, הפצת הודעות לפייסבוק מסנג'ר שהפך לכלי חשוב בארסנל של כל בית עסק, Push Notification לאתרים או לאפליקציות, נוטיפיקציות לכרום, כלי אוטומציה שיווקית, דפי נחיתה המשלימים את שליחת הודעות הטקסט וכמובן מתואמים למובייל, סקרים שניתן לבצע בתוך הודעות הטקסט או בדף נפרד ועוד. כל אלו כאמור משלימים לשליחת SMS ודיוור אלקטרוני שנותרו עדיין כאמצעים המרכזיים.

פלטפורמות כאלו כוללות את כל ערוצי ה- Messeging העסקיים ושלל הכלים בהן משמשים עסקים לצרכי שיווק, שירות ושימור לקוחות. תודות לעושר הפתרונות עסקים יכולים לנהל את התקשורת הדיגיטלית עם קהל היעד שלהם בצורה מרוכזת ואינטגרטיבית מה שמאפשר לייצר חוויית לקוח רציפה, מעורבות (engagement) והנעה לפעולה. הנוחות הזו חוסכת לעסקים את הצורך לנהל את משלוח הודעות הטקסט במקום אחד, את הדיוור האלקטרוני במקום אחר ואת הצ'אט בוטים במקום שלישי – מה שהופך את ניהול התקשורת למאוד מורכב וגם את ניהול החשבונות למסורבל מאוד.

הבעיה בכל ממערכות הקשר הרב ערוציות היא שמדובר בחברות שצמחו מאחד התחומים ואין להן ממש תקציבים להעסיק מתכנתים או מנהלי מוצר מהרמה הראשונה וכך יוצא שיש אפיק תקשורת אחד שבו המערכת מצטיינת והוא עיקר הפעילות שלה והאחרים נמצאים שם כתוספות שבחלק מהפעמים אינן ממש יעילות. לכן חשוב לפני שאתם בוחרים פלטפורמה לנסות לקבל המלצות מעסקים אחרים שאתם יודעים שמשתמשים בפלטפורמות דומות וכמובן גם להתנסות בעצמכם. ככל שעובר הזמן ונעשים יותר קמפייניים במערכת ונצבר יותר מידע על לקוחות ובכלל כך ההתנתקות ממנה קשה יותר והמעבר לפלטפורמה אחרת נעשה מורכב יותר.

סגירת תפריט